geldend vanaf 1.4.2024
- Dit is de privacyverklaring van Seignette Legal, gevestigd aan de Stuurmankade 352, 1019 WE Amsterdam.
- Seignette Legal kan deze verklaring aanpassen als er iets verandert in de persoonsgegevens die zij verwerkt of als er iets wijzigt in de toepasselijke regelgeving.
- Seignette Legal verwerkt persoonsgegevens van:
- a. cliënten, wederpartijen en andere personen die betrokken zijn bij en/of genoemd worden in dossiers van cliënten,
- b. personen die de website www.seignettelegal.nl bezoeken of via de website, email, telefoon, social media of andere apps contact met Seignette Legal hebben,
- c. personen die potentieel client zijn of werkzaam zijn bij een potentiële cliënt,
- d. leveranciers, dienstverleners en andere zakelijke contacten van Seignette Legal of personen die daar werkzaam zijn.
- De persoonsgegevens die Seignette Legal verwerkt, betreffen in ieder geval contactgegevens zoals naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. De inhoud van de communicatie kan ook andere persoonsgegevens bevatten, zoals gegevens die u verstrekt over uw functie.
- Seignette Legal gebruikt op haar website seignettelegal.nl functionele cookies die nodig zijn om de website goed te laten functioneren.
- Seignette Legal gebruikt de persoonsgegevens in dossiers om de opdracht uit te voeren die de client heeft verstrekt, daaronder mede begrepen verwerking ten behoeve van de facturering van werkzaamheden. Daarnaast kan Seignette Legal op grond van de wet gehouden zijn om een kopie van het paspoort of identiteitsbewijs van een nieuwe cliënt te verwerken (Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (WWFT)). In dat geval wordt het BSN-nummer onleesbaar gemaakt. Seignette Legal gebruikt de namen van cliënten en informatie over dossiers tevens om te kunnen controleren op mogelijke conflicterende belangen.
- Persoonsgegevens van leveranciers en dienstverleners of personen die daar werkzaam zijn, worden verwerkt ter uitvoering van de overeenkomst met de betreffende leverancier of dienstverlener of met het oog op een potentiële overeenkomst. De verwerking van persoonsgegevens vindt in het laatste geval plaats omdat dit noodzakelijk is voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen van Seignette Legal.
- Seignette Legal gebruikt de persoonsgegevens die u verstrekt via seignettelegal.nl, e-mail, telefoon, social media of andere apps om uw bericht te beantwoorden of een opdracht uit te voeren. Seignette Legal verwerkt deze persoonsgegevens omdat dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst met u en/of omdat dit noodzakelijk is voor de behartiging van haar gerechtvaardigd belang, zoals het verkrijgen van nieuwe opdrachten.
- Indien u een bestaande client bent, kan Seignette Legal uw email adres gebruiken om een update te sturen over de dienstverlening of voor u relevante juridische ontwikkelingen of om een evenement aan te kondigen. Seignette Legal doet dit op grond van haar gerechtvaardigd belang. Indien u geen bestaande client bent, maar op andere wijze met Seignette Legal in contact bent gekomen, zal Seignette Legal u updates en aankondigingen sturen voor zover u daarvoor toestemming heeft verleend. Als u updates of aankondigingen per email ontvangt en die niet meer wenst te ontvangen, kunt u zich afmelden door “unsubscribe” te mailen aan het daartoe in de update/aankondiging vermelde email adres.
- Seignette Legal bewaart de dossiers, en daarmee de persoonsgegevens die daarin zijn opgenomen, in beginsel tien jaar. De administratie, waaronder de facturen en andere bescheiden waarop de persoonsgegevens van partijen vermeld zijn, worden bewaard gedurende een periode van zeven jaar na afloop van het boekjaar om te kunnen voldoen aan de fiscale bewaarplicht. Overige contactgegevens worden bewaard gedurende één jaar na het laatste contact, tenzij u eerder een verzoek heeft ingediend om deze te verwijderen.
- Seignette Legal heeft aan ICT providers opdracht gegeven tot email verzending- en opslag, hosting van de website en opslag van dossiers en administratie. De daarmee gepaard gaande verwerking van persoonsgegevens vindt uitsluitend plaats ter uitvoering van de overeenkomst met Seignette Legal.
- Seignette Legal kan uw persoonsgegevens aan derden verstrekken indien dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de door u verstrekte opdracht, zoals bijvoorbeeld aan een deskundige of mediator, of indien zij daartoe op grond van geldende wet- en regelgeving gehouden is, zoals bijvoorbeeld verstrekking aan de politie in het kader van een opsporingsonderzoek.
- Seignette Legal en haar ICT providers hebben passende technische en organisatorische veiligheidsmaatregelen getroffen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen verlies, misbruik en ongeoorloofde toegang door derden, zoals toegangsautorisatie, het maken van regelmatige back-ups en het werken met beveiligde verbindingen.
- U heeft als betrokkene wiens persoonsgegevens door Seignette Legal zijn verwerkt een aantal rechten die staan in artikel 15-20 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Op grond hiervan kunt u inzage vragen in uw persoonsgegevens; correctie vragen van uw persoonsgegevens indien deze niet juist of onvolledig zijn; bezwaar maken tegen de verwerking en/of – in bepaalde gevallen – vragen om de verwerking te beperken; in bepaalde gevallen: vragen om uw persoonsgegevens te verwijderen; vragen om uw persoonsgegevens in een gestructureerde, gangbare en machinaal leesbare vorm te verkrijgen en die gegevens aan een ander over te dragen.
- U kunt deze rechten uitoefenen door een daartoe strekkend verzoek te richten aan jacqueline@seignettelegal.nl.
- Als u na het lezen van deze verklaring nog vragen heeft over de verwerking van persoonsgegevens door Seignette Legal, of als u een verzoek wilt doen als bedoeld in artikel 14, of als u een klacht wit indienen, kunt u dat doen door een email te sturen aan jacqueline@seignettelegal.nl. U kunt ook een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, via de website autoriteitpersoonsgegevens.nl.
privacy policy Seignette Legal
valid from 1.4.2024
- This is the privacy statement of Seignette Legal, located at Stuurmankade 352, 1019 WE Amsterdam.
- Seignette Legal may amend this statement if something changes in the personal data it processes or if something changes in the applicable regulations.
- Seignette Legal processes personal data of:
- a. clients, counterparties and other persons who are involved in and/or mentioned in client files,
- b. persons who www.seignettelegal.nl visit the website or who have contact with Seignette Legal via the website, email, telephone, social media or other apps,
- c. persons who are potential clients or who are employed by a potential client,
- d. suppliers, service providers and other business contacts of Seignette Legal or persons working there.
- The personal data processed by Seignette Legal must in any case include contact details such as name, address, e-mail address and telephone number. The content of the communication may also include other personal data, such as information you provide about your position.
- Seignette Legal uses seignettelegal.nl functional cookies on its website that are necessary for the website to function properly.
- Seignette Legal uses the personal data in files to carry out the assignment provided by the client, including processing for the purpose of invoicing work. In addition, Seignette Legal may be required by law to process a copy of the passport or identity card of a new client (Money Laundering and Terrorist Financing (Prevention) Act (WWFT)). In that case, the BSN number will be made illegible. Seignette Legal also uses the names of clients and information about files to be able to check for possible conflicts of interest.
- Personal data of suppliers and service providers or persons working there are processed for the performance of the agreement with the relevant supplier or service provider or for the purpose of a potential agreement. In the latter case, the processing of personal data takes place because it is necessary for the protection of the legitimate interests of Seignette Legal.
- Seignette Legal uses the personal data you provide via seignettelegal.nl, e-mail, telephone, social media or other apps to respond to your message or to carry out an assignment. Seignette Legal processes this personal data because it is necessary for the execution of the agreement with you and/or because it is necessary for the representation of its legitimate interest, such as obtaining new assignments.
- If you are an existing client, Seignette Legal may use your email address to send you an update about its services or legal developments that are relevant to you or to announce an event. Seignette Legal does this on the basis of its legitimate interest. If you are not an existing client, but have otherwise come into contact with Seignette Legal, Seignette Legal will send you updates and announcements to the extent that you have given your consent. If you receive updates or announcements by email and no longer wish to receive them, you can unsubscribe by emailing “unsubscribe” to the email address provided for this purpose in the update/announcement.
- In principle, Seignette Legal keeps the files, and therefore the personal data contained therein, for ten years. The records, including the invoices and other documents on which the personal data of the parties are mentioned, are kept for a period of seven years after the end of the financial year in order to be able to comply with the tax retention obligation. Other contact details will be retained for one year after the last contact, unless you have previously requested that they be deleted.
- Seignette Legal has commissioned ICT providers to send and store e-mail, store the website, and store files and administration. The associated processing of personal data takes place exclusively for the performance of the agreement with Seignette Legal.
- Seignette Legal may provide your personal data to third parties if this is necessary for the performance of the assignment you have given, such as to an expert or mediator, or if it is obliged to do so on the basis of applicable laws and regulations, such as disclosure to the police in the context of a criminal investigation.
- Seignette Legal and its ICT providers have taken appropriate technical and organisational security measures to protect your personal data against loss, misuse and unauthorised access by third parties, such as access authorisation, making regular backups and working with secure connections.
- As a data subject whose personal data has been processed by Seignette Legal, you have a number of rights that are listed in Articles 15-20 of the General Data Protection Regulation. On this basis, you can request access to your personal data; request correction of your personal data if it is inaccurate or incomplete; object to the processing and/or – in certain cases – ask for the processing to be restricted; in certain cases: ask for the deletion of your personal data; request that your personal data be obtained in a structured, commonly used and machine-readable format and that data be transferred to another person.
- You can exercise these rights by sending a request to jacqueline@seignettelegal.nl.
- If, after reading this statement, you still have questions about the processing of personal data by Seignette Legal, or if you wish to make a request as referred to in Article 14, or if you wish to make a complaint, you can do so by sending an email to jacqueline@seignettelegal.nl. You can also submit a complaint to the Dutch Data Protection Authority, via the website autoriteitpersoonsgegevens.nl.